Marin Popović: Prikazi nacionalnih parkova na webu. Diplomski rad, Geodetski fakultet, 2002.

| << |        | SADRŽAJ |        | >> |

7.2. USPOREDBA UČESTALOSTI OBNAVLJANJA SADRŽAJA

Unatrag dva mjeseca od današnjeg datuma (18.06.2002.) više sam se puta putem e-maila ili telefonski obratio tvrtkama koje su dizajnirale stranice Hrvatskih nacionalnih parkova i upravama parkova s pitanjima koliko se često obnavlja sadržaj stranica i što se najčešće mijenja. Povratna informacija, a tako i ova analiza ovisila je o njihovoj dobroj volji. Uglavnom sam se susreo sa šturim odgovorima, no ipak sam uspio doći do najbitnijih informacija.

NACIONALNI PARK OBNAVLJANJE STRANICA
Brijuni Stranice NP Brijuni ažuriraju se jednom mjesečno. U 2002. godini izvršene su 3 izmjene u ožujku i 6 izmjena u travnju. Izmjene se u principu odnose na cjenik i izmjene u ponudi. Najviše se ažuriraju sadržaji pod vezom NOVOSTI. To radi osoba iz nacionalnog parka pomoću aplikacije za samostalan unos novih vijesti.
Kornati Stranice NP Kornati obnavljaju se prema potrebi, kod nastupa legislativne ili bilo kakve druge promjene vezane za posjetitelje i korisnike prostora parka. Posljednji put su ažurirane 25. siječnja 2002. godine. Dizajn se mijenja jednom godišnje.
Krka Stranice NP Krka obnavljaju se svakih 6 mjeseci
Mljet Stranice NP Mljet obnavljaju se jednom godišnje, ovisno o zahtjevu uprave nacionalnog parka.
Paklenica Stranice NP Mljet ne obnavljaju se redovito. Prema posljednjoj provjerenoj informaciji to je bilo u mjesecu travnju 2001. godine.
Plitvice Stranice NP Plitvice obnavljale su se jednom godišnje. Sadržaj više neće biti mijenjan, a stranice bi do kraja 2002. godine trebale biti izbrisane s interneta.
Plitvice-nove Na stranicama NP Plitvice svakog dana radi 1 do 3 čovjeka, bilo da se radi o ispravku pogrešaka na stranicama ili obnavljanju sadržaja.
Sjeverni Velebit Stranice NP Sjeverni Velebit uopće se ne obnavljaju. Kao razlog navedeno je da je uprava parka nova, a stranice (naslijeđene od bivše uprave) nisu po ukusu nove uprave, tako da ih uopće ne održavaju.

Stranice nacionalnih parkova uvijek se mogu shvatiti kao "neispisana ploča", jer je u njihovoj prirodi da se uvijek može pronaći neka zanimljivost, uvijek se mogu upotpuniti nekim novim sadržajem. Novi svjež sadržaj utiče na psihologiju posjetitelja, jer je uvijek prilikom pretraživanja zanimljivo pročitati neku novu aktualnu informaciju, osjećati da stranice žive s parkom. To se može razmatrati i na ovaj način: postoji velik broj ljudi koji se iz nekog razloga zaljube u jedno mjesto, nerijetko smo svjedoci intervjuiranja gostiju koji govore da su se odlučili posjećivati neko mjesto unatrag 20 godina i vraćaju se u park. Takvim će korisnicima (i sigurnim posjetiteljima) svaka nova informacija biti neprocjenjiva. Isto tako, nekoga tko je jednom posjetio park aktualna informacija može motivirati za ponovni dolazak.

Iz tablice je vidljivo da se sadržaj stranica hrvatskih parkova najčešće osvježava jednom godišnje, ili se čak uopće ne osvježava, tako da se nerijetko pod naslovom "aktualno" ili "novosti" mogu pročitati informacije starije i od godinu dana. Najvećim se dijelom te promjene odnose samo na cijene smještaja i ostalih usluga. Od te negativne prakse odvajaju se nove stranice Nacionalnog parka Plitvice koje se ažuriraju svakodnevno i teže ka tome da postanu baza podataka, tj. portal informacija o NP Plitvice. Na stranicama se odmah ističu najnovije informacije zajedno s datumom objavljivanja, a one koje zastare odmah se uklanjaju i arhiviraju. U ovom segmentu mogu još zadovoljiti stranice NP Brijuni. Sve ostale stranice ne mogu dobiti prolaznu ocjenu. Stranice NP Plitvice u ovom smislu mogu biti primjer za budućnost stranica weba hrvatskih nacionalnih parkova.


| << |        | SADRŽAJ |        | >> |